HiRO school
Onze school is een zogenaamde “HiRO-school”. Dit houdt in dat we voor de sociale vaardigheid van de leerlingen werken met de methode van HiRO. Deze lesmethode is gebaseerd op ervarend leren. Naast praten ook doen! HiRO helpt kinderen hun emoties te beheersen, het respect voor elkaar groeit en zij zullen weerbaar zijn door hun eigen grenzen te kennen. Dit met als doel om kinderen voor te bereiden op een toekomst waarin ze met zelfvertrouwen omgaan met de uitdagingen die het leven biedt.
Bij ons op school maken alle leerlingen van groep 1 tot en met 8 kennis met HiRO’s Schooljudo. Deze unieke interventie brengt de judosport én de bijbehorende filosofie de klas in. Centraal staat het principe van “algemeen welzijn voor iedereen”. Omdat judo altijd samen wordt beoefend, leren kinderen op een natuurlijke manier samenwerken, respect tonen en omgaan met elkaar.
De lessen worden verzorgd door ervaren en gediplomeerde judoleraren, die zorgen voor een veilige en stimulerende leeromgeving. Naast fysieke ontwikkeling draagt judo ook bij aan mentale groei: kinderen werken aan hun zelfvertrouwen, zelfbeheersing en discipline.
Tijdens de lessen staan de 7 HiRO-waarden centraal:
· Plezier: Het vinden van vreugde en positieve ervaringen in de leeromgeving.
· Vertrouwen: Het opbouwen van vertrouwen in jezelf, anderen en de omgeving.
· Samenwerken: Het leren om effectief samen te werken met anderen.
· Beheersing: Het ontwikkelen van zelfbeheersing en het leren om emoties te reguleren.
· Weerbaarheid: Het opbouwen van veerkracht en het leren om moeilijke situaties te overwinnen.
· Discipline: Het leren om verantwoordelijkheid te nemen en doelen te stellen.
· Respect: Het tonen van respect voor jezelf en anderen, inclusief diversiteit.

